Interaktywna zabawa z grafiką wektorową, czyli ożywiamy Bita!

Sprawdź sam/a, czy uda nam się odwzorować wygląd Bita w formie robota!

Projekt, którym dziś się zajmiemy, podzielimy na 3 etapy. W pierwszym zaprojektujemy i stworzymy minimalistyczną stronę internetową, na której to finalnie znajdzie się Bit. Następnie skupimy się na samym awatarze i sposobach jego ożywiania. Na końcu postaramy się zaimplementować kilka interaktywnych poleceń, które finalnie będą wykonywane przez Bita...

Nasz przyszły awatar musi mieć gdzie się podziać i narodzić. To pierwsze poważne zadanie, które przed nami stoi. Na Ilustracji została zaprezentowana prosta strona internetowa, na której znajdzie się Bit. Technologie użyte do napisania tej strony to HTML i CSS. W późniejszym etapie będziemy wykorzystywać także język JavaScript. Zważywszy na fakt, że technologie te były już omawiane na łamach PJR (na przykład artykuł pt. „Programowanie to zabawa, czary i magia ?!” z numeru 1/2019), to zagłębiać się w ich teoretyczne szczegóły na łamach tego artykułu nie będziemy. Postaramy się jedynie przybliżyć i odświeżyć informacje na ich temat. Dzisiaj interesuje nas przecież głównie Bit...

Artykuł pochodzi z magazynu Programista Junior nr 06. Jego spis treści: https://dm69216.domenomania.eu/programista-junior-4-2020-06/

Autorem artykułu jest Michał Zbyl. Fan dobrej zabawy podczas rozwiązywania programistycznych problemów. Na co dzień pracownik WSzW w Gorzowie Wlkp. w którym stara się rozwijać i wdrażać nowinki technologiczne. Fan kultury Kraju Kwitnącej Wiśni i posiadacz certyfikatów językowych poświadczających znajomość japońskiego.