Gra przygodowa „Enigma – Polacy, którzy uratowali świat”. Programowanie w języku Python
Kto z nas nie ma choćby jednego, najmniejszego sekretu? Zawsze znajdzie się jakaś informacja, którą chcielibyśmy schować przed światem. W tej serii artykułów stworzymy prostą grę przygodową, jednocześnie ucząc się programowania w języku Python. W naszej pracy wykorzystamy środowisko o nazwie Skulpt, które pozwala uruchomić grę w przeglądarce.
>>POBIERZ BEZPŁATNIE CAŁY ARTYKUŁ<<
Dowiesz się:
Jak programować w języku Python.
Poznasz podstawowe konstrukcje programistyczne, jak: instrukcje warunkowe, pętle, funkcje Poznasz występujące w Pythonie różne typy danych.
Samodzielnie wykorzystasz gotowe klasy w programowaniu obiektowym.
Poznasz zasady i prawo obowiązujące w ruchu Open Source oraz różne licencje oprogramowania.
Potrzebna wiedza:
Znajomość matematyki na poziomie podstawowym (liczenie do 100, podstawowe operatory, jak dodawanie, odejmowanie, mnożenie czy dzielenie).
Umiejętność czytania ze zrozumieniem – doświadczenie pokazuje, że to nie jest wcale łatwe (często po instrukcję obsługi sięgamy na samym końcu).
Chęć do nauki! Bez niej nie damy rady efektywnie przyswoić wiedzy – to prawda stara jak świat.
Artykuł pochodzi z magazynu Programista Junior nr 6/2020 (08). Spis treści: https://dm69216.domenomania.eu/programista-junior-6-2020-08/
Autorami artykułu są Adam Jurkiewicz oraz Katarzyna Wasilkowska.
Adam Jurkiewicz to haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology oraz IBM Professional Data Science z języka programowania Python. Trener języka programowania Python, robotyki. Programista, administrator systemów UNIX/Linux, twórca remiksu edukacyjnego FREE_Desktop
Katarzyna Wasilkowska to autorka licznych powieści i opowiadań dla dzieci i młodzieży, odpowiedzialna za opiekę literacką projektów Fundacji Rozwoju Edukacji Cyfrowej, między innymi książki „Koduj w Pythonie – tworzymy grę przygodową”.