Szczypta matematyki w tworzeniu gier (cz. 1)

Matematyka prezentowana w szkołach jest zazwyczaj oderwana od programowania. Niemniej jednak garść wzorów z podręczników okazuje się być całkiem przydatna przy tworzeniu prostych gier.

Przykładowy kod w artykule napisano w JavaScript, ale jestem przekonany, że sprytni czytelnicy poradzą sobie z przetłumaczeniem przedstawionych wzorów również na inne języki programowania...

Zagadnienia poruszane w tym artykule:

  • Zaokrąglanie, czyli obcięcie liczby po kropce;
  • Wartość bezwzględna;
  • Centrowanie elementu;
  • Ruch obiektu o zadany kąt;
  • Przykładowy kod.

Autorem artykułu jest Gynvael Coldwind

Artykuł znajdziesz w magazynie "Programista Junior" nr 01/2019. Spis treści tego wydania: https://dm69216.domenomania.eu/programistajr-1-19-1/

FRAGMENT TEGO ARTYKUŁU DO POBRANIA